Beweging voor lichaam en geest, de moed om mens te zijn

Door lijfelijk te bewegen worden we meer bewust van mogelijke verkrampingen, dit zijn in het lichaam opgeslagen spanningen die vaak een gevolg zijn van onbewuste psychische conflicten. Door het vrijmaken van onze levenskracht tijdens de beoefening voelen we ons vitaal en ontstaat er meer ruimte tot zelfontplooiing. Ons lichaam en onze geest worden als het ware wakker gemaakt. De oefeningen bevorderen de kwaliteit van ons leven en onze relaties.

Wat is Zen Yoga?

Zen Yoga verwijst naar een verscheidenheid van fysieke en energetische oefeningen die kan worden gevonden binnen de zen boeddhistische traditie. Deze oefeningen zijn ontworpen om het lichaam en geest te openen en te deblokkeren ter voorbereiding van zitmeditatie , ter ontwikkeling van een dieper bewustzijn (van het lichaam) en als een kans om te oefenen "steeds één" te zijn met wat er gebeurt in het moment (narikiru = uitgegroeid tot één; of ima-koko = nu-hier).

Zen Yoga is vooral bezig zijn met het observeren van lichamelijke sensaties en het observeren van het leven als een proces in een constante staat van verandering. De nadruk van de oefeningen ligt daarbij op niet-forceren en kalmte en gaan niet over het idee om meer extreme posities aan te kunnen. Ondanks er zich allerlei afleidingen kunnen manifesteren, de aandacht gericht houden op jezelf en op het lichaam. Deze aandacht leidt niet tot een ervaring, maar een totale verandering in de manier waarop we betrokken zijn bij alle ervaringen.

De kosten voor deelname bedragen €20,-.

Wanneer en waar?

• - iedere zaterdagochtend 10:00 tot 12:30
  • - welkom vanaf 9:45u bij Zenschool Waalre.
  • - Neem je eigen yoga mat en zitkussen mee!

Formulier voor deelname of meer informatie

Vul onderstaande velden in als je een keer wilt meedoen of neem contact op met Yvonne Voets (tel. 06-50215179) of info@zenschool.nl.

deelname aan de wekelijkse bijeenkomst van zaterdagochtend 10:00 uur - 12:30 uur

Ik maak graag een afspraak voor een vrijblijvende introductieles. Neem contact met me op svp.
    (gebruik onderstaand veld 'Opmerkingen' voor eventuele vragen)

Mijn gegevens

Naam: